• Home
  • Veelgestelde vragen

veelgestelde vragen

veelgestelde vragen

Waarom de naam Goed?

Onze naam ‘Goed’ staat voor het ‘goed’ voelen van onze klanten. Over ons engagement om een concrete, tastbare en positieve bijdrage te leveren tot een kwaliteitsvol leven voor jou. Voor jou gaan we tot het uiterste en we zijn pas tevreden als het echt ‘goed’ zit.

Terug naar vragen

Wat verandert er voor mij als klant?

Op dit moment enkel de naam en het logo. Dat merk je op je factuur en in het straatbeeld. Je vertrouwde zorgverstrekkers blijven klaar staan in onze 160 winkelpunten en online. Achter de schermen werken we hard om onze gezondheidsoplossingen steeds meer te bundelen. Wil je niets missen, schrijf je dan zeker in op onze nieuwsbrieven

Terug naar vragen

Waarom is Goed ‘goed’ voor mij?

Hoe je leven er uit ook ziet, met kleine dan wel chronische gezondheidszorgen, mobiel of minder mobiel, … bij Goed kunnen we je altijd verder helpen. We bundelen niet alleen ons ruime aanbod maar integreren ook de expertise van onze medewerkers uit de verschillende domeinen. Dankzij het uitgebreide netwerk van apotheken, hoorcentra en thuiszorgwinkels kunnen wij je op 160 winkelpunten in Vlaanderen bedienen.

Met onze producten en diensten proberen we het verschil te maken. Zo hebben wij voor jou een eigen wetenschappelijk expertisecentrum om zelfs de meest complexe zorgvragen te behandelen en het Goed zorgnetwerk extra te ondersteunen.

Door het aanbieden van hoogtechnologische mobiliteit en communicatie oplossing, kunnen we je ook begeleiden in een zo zelfstandig mogelijk leven. De deskundigen van HMC, ook lid van onze Goed familie, komen tegemoet aan de meest individuele wensen en functionele beperkingen.

Terug naar vragen

Kan ik jullie nog bereiken via hetzelfde e-mailadres en telefoonnummer?

Al onze telefoondiensten blijven bereikbaar. Je kan voorlopig ook nog steeds terecht op de oude emailadressen die in brochures vermeld staan. Op termijn zal je elke medewerker van Goed kunnen bereiken op voornaam.naam@goed.be

Terug naar vragen

Heeft het samengaan van de apotheken, hoorcentra en thuiszorgwinkels een impact op tewerkstelling?

Het nieuwe Goed is een bundeling van krachten en expertises waardoor we jou een beter zorgnetwerk kunnen bieden. Je vertrouwde zorgverstrekkers blijven op post en helpen je graag verder onder de nieuwe naam van Goed.

We zijn ook constant op zoek naar gemotiveerde en getalenteerde Goed medewerkers. Wil je meewerken in een bedrijf dat een maatschappelijke rol wil spelen naar positieve gezondheid? Neem dan zeker een kijkje op onze vacatures.

Terug naar vragen

Ik ben bij een andere mutualiteit dan CM. Kan ik dan wel bij jullie terecht?

Absoluut. We zijn er voor iedereen. Je bent welkom in onze Goed apotheek, hoorcentrum en thuiszorgwinkel. Wij bieden persoonlijke service en begeleiden je graag, ongeacht bij welke mutualiteit je aangesloten bent.

Terug naar vragen

Zal ik nog steeds kunnen genieten van mijn CM-voordelen?

Ja. Onze nieuwe naam verandert niets aan jouw CM-voordelen.

Terug naar vragen

Ik heb een Surpluskaart van jullie apotheek. Wat gebeurt er met mijn punten?

Je punten blijven geldig. Je kunt gewoon verder sparen en van je korting genieten.

Terug naar vragen

Wat gebeurt er met mijn garantie en verzekering?

Al onze engagementen blijven behouden. We veranderen van naam maar niet van service.

Terug naar vragen

Ik heb een huisapothekerovereenkomst bij jullie apotheek. Gaat deze nu veranderen?

Er verandert niets. Je hoeft ook geen nieuw contract te ondertekenen. Wij blijven de service aanbieden en zorgen dat je medicatieschema steeds up to date is.

Heb je nog geen huisapotheker? Weet dat een apotheker als expert op het vlak van geneesmiddelen een belangrijke schakel is in het zorgverhaal voor chronische patiënten. Lees er hier alles over 

Terug naar vragen

Waarom krijg ik een factuur van Goed Hulpmiddelen of Goed farma?

Achter de merknaam van Goed zitten er 2 juridische entiteiten Goed Farma en Goed Hulpmiddelen. Afhankelijk van product of dienst krijg je van 1 van beide een factuur.

Terug naar vragen

Kan ik mijn cadeaubon nog opgebruiken?

Zolang je bon nog niet vervallen is, kan je deze blijven gebruiken in de vestiging die op je bon vermeld is.
Voor apotheken (De Lindeboom, Vivantia, In het Zwaard): je kan met je bon terecht in alle Goed apotheken.

Voor Thuiszorgwinkels: je kan met je bon terecht in alle Goed thuiszorgwinkels

Voor Aurilis hoorcentra: je kan met je bon terecht in alle Goed hoorcentra

Terug naar vragen

Kan ik mijn medicatie nu afhalen in de thuiszorgwinkel in plaats van de apotheek, en omgekeerd, mag ik mijn huurhulpmiddelen (bv. krukken, rollator, …) binnenbrengen in de apotheek in plaats van bij de thuiszorgwinkel?

Geneesmiddelen mogen wettelijk alleen maar in een apotheek afgeleverd worden.

Niet alle verkooppunten lenen zich tot het uitbreiden naar een logistiek punt. Je kan wel al een heel aantal producten uit de webshop van Goed thuiszorgwinkel bij een Goed apotheek afhalen. Je selecteert dan gewoon een apotheek uit je buurt, als afhaalpunt. Zo bieden we je een netwerk van een 160-tal verkooppunten. Levering aan huis is eveneens een optie.

Terug naar vragen