Ga naar hoofdinhoud

veelgestelde vragen

Waarom de naam Goed?

Onze naam ‘Goed’ staat voor het ‘goed’ voelen van onze klanten. Over ons engagement om een concrete, tastbare en positieve bijdrage te leveren tot een kwaliteitsvol leven voor jou. Voor jou gaan we tot het uiterste en we zijn pas tevreden als het echt ‘goed’ zit.

terug naar vragen

Wie is Goed?

Hoe je leven er uit ook ziet, met kleine dan wel chronische gezondheidszorgen, mobiel of minder mobiel, … bij Goed kunnen we je altijd verder helpen. We bundelen niet alleen ons ruime aanbod maar integreren ook de expertise van onze medewerkers uit de verschillende domeinen. Dankzij het uitgebreide netwerk van apotheken en thuiszorgwinkels kunnen wij je op 130 winkelpunten in Vlaanderen bedienen.

Met onze producten en diensten proberen we het verschil te maken. Zo hebben wij voor jou een eigen wetenschappelijk expertisecentrum om zelfs de meest complexe zorgvragen te behandelen en het Goed zorgnetwerk extra te ondersteunen.

Door het aanbieden van hoogtechnologische mobiliteit en communicatie oplossing, kunnen we je ook begeleiden in een zo zelfstandig mogelijk leven. De deskundigen van HMC, ook lid van onze Goed familie, komen tegemoet aan de meest individuele wensen en functionele beperkingen.

terug naar vragen

Hoe kan ik Goed juist bereiken?

Er zijn verschillende manieren waarop je ons kan bereiken:

Goed thuiszorgwinkel

Goed apotheek

terug naar vragen

Ik ben aangesloten bij een andere mutualiteit dan CM. Kan ik dan bij jullie terecht?

Absoluut. We zijn er voor iedereen. Je bent welkom in onze Goed apotheek en thuiszorgwinkel. Wij bieden persoonlijke service en begeleiden je graag, ongeacht bij welke mutualiteit je aangesloten bent.

terug naar vragen

Welke voordelen heb ik als CM-lid?

  • Als CM-lid geniet je standaard 10% korting* bij je aankopen in een Goed thuiszorgwinkel.
  • Die korting kan oplopen tot 35%. Dat is het geval bij heel wat thuiszorgmiddelen voor dagelijks gebruik. Zorgmiddelen waarmee je je zelfstandig kan behelpen en langer autonoom kan blijven. De lijst is omvangrijk: van handige hulpen voor de keuken, woon-, bad- en slaapkamer tot revalidatieproducten.
  • Voor incontinentiemateriaal heb je recht op een tegemoetkoming van 30%.

Ook via onze webshop geniet je korting. De korting wordt automatisch afgetrokken van je aankoopbedrag bij het afrekenen van je bestelling.

Onze winkelmedewerkers informeren je graag over je kortingen waar je als CM-lid recht op hebt.

*met uitzondering van verstrekkingen met tussenkomst VSB of RIZIV.

terug naar vragen

Welke producten verkopen jullie?

Bij Goed kan je terecht voor heel wat producten:

Goed thuiszorgwinkel

  • Een groot gamma loophulpen, scooters, rolstoelen en aangepaste fietsen die je mobiliteit verhogen.
  • Kleine of grote dagelijkse hulpmiddelen om je plan te laten trekken: zelfstandig of met de hulp van je mantelzorger.
  • Het juiste materiaal bij urineverlies of een stoma zorgt ervoor dat je niet aan levenskwaliteit moet inboeten.
  • Onze bandagisten helpen je bij de juiste keuze: borstprotheses, aangepaste lingerie/badmode, hoofbescherming,...
  • Met steunzolen op maat en comfortschoenen draag je zorg voor je voeten.
  • Ons aanbod compressiekousen en braces houden je benen fit en gezond.
  • Monitor thuis je gezondheid met een bloeddrukmeter, koortsthermometer, saturatiemeter, weegschaal …


Goed apotheek

  • Medicijnen snel op voorraad: we ontvangen dagelijks levering vanuit onze eigen groothandel.
  • In ons aanbod vind je ook parafarmacie, huidverzorging en thuiszorghulpmiddelen.

terug naar vragen

Sturen jullie producten op naar het buitenland?

Vanuit onze webshop versturen wij geen producten van Goed thuiszorgwinkel naar het buitenland.

Ook vanuit onze Goed apotheken versturen wij in principe geen geneesmiddelen naar het buitenland. Wettelijk gezien moet er steeds rechtstreeks contact zijn tussen de apotheek die het geneesmiddel aflevert en de patiënt of een vertegenwoordiger van de patiënt. Dat contact is vereist bij de bestelling of de aflevering van het geneesmiddel.

  • Als je als patiënt vanuit het buitenland een geneesmiddel bestelt bij een Goed apotheek, moet jij zelf of iemand die jij daar expliciet toestemming voor heeft het medicijn komen ophalen.
  • Als je als patiënt je bestelling rechtstreeks in een Goed apotheek komt plaatsen is het in principe mogelijk dat we die opsturen naar een adres in het buitenland. In dat geval is er echter geen controle over de bewaarcondities van het medicijn. Alleen al om die reden probeert Goed apotheek te vermijden om medicijnen naar het buitenland op te sturen.

terug naar vragen

Er zat geen factuur bij mijn online bestelling van Goed thuiszorgwinkel. Hoe kan ik dit opvragen?

Voor het opvragen van een factuur van je online bestelling kan je terecht bij onze Klantendienst via 015 28 61 18 of webshop@goed.be.

terug naar vragen

Waarom krijg ik een factuur van Goed Hulpmiddelen of Goed farma?

Achter de merknaam van Goed zitten er 2 juridische entiteiten Goed Farma en Goed Hulpmiddelen. Afhankelijk van product of dienst krijg je van 1 van beide een factuur.

terug naar vragen

Kan ik een Goed cadeaubon kopen?

Ja hoor, wij bieden cadeaubonnen aan. Je kan zelf het bedrag kiezen en de bon is 1 jaar geldig na aankoop.

Met je bon kan je terecht in alle Goed thuiszorgwinkels en alle Goed apotheken.
Een cadeaubon kan niet gebruikt worden in de webshop.

terug naar vragen

Kan ik mijn medicatie afhalen in de thuiszorgwinkel in plaats van de apotheek?

Geneesmiddelen mogen wettelijk alleen maar in een apotheek afgeleverd worden.

terug naar vragen

  • gratis verzending vanaf €40 met bpost
  • gratis afhaling in Goed-vestiging
hulp nodig?

ons team is bereikbaar:
elke weekdag tussen 09.00 – 17.30
op zaterdag tussen 09.00 – 13.00

Payment icon - Bancontact
Payment icon - MasterCard
Payment icon - Visa
Payment icon - Maestro
Payment icon - ING
Payment icon - KBC
Payment icon - Belfius