onderwerp:
incontinentiemateriaal rechtstreeks geleverd in de assistentiewoning van mijn ouders
De ouders van Gudrun zijn beide negentigers. Thuis blijven wonen was geen optie meer, en ze wonen nu samen in een assistentiewoning. Daar krijgen ze dagelijkse hulp en bijstand. Ook Gudrun is als mantelzorger essentieel in het zorgverhaal. Alle hulp om het voor haar ouders zo comfortabel mogelijk te maken is welkom. Net als alle ondersteuning waarmee Gudrun zichzelf kan ontzorgen. Met de maandservice van Goed bijvoorbeeld.
‘Gezien de hoge leeftijd van mijn ouders was de combinatie familiehulp en eigen hulp in de eigen woning helaas niet meer praktisch te regelen. Een assistentiewoning met gemonitorde zorg was een haalbaar alternatief. Ik blijf zelf actief betrokken bij de zorg voor mijn ouders. Ook ‘kleine’ dingen die ik doe zijn belangrijk: ik doe boodschappen, doe hun was en help hen met allerlei andere praktische zaken. Ook incontinentiezorg hoort daarbij. De maandservice van Goed helpt me om zeker te zijn dat er altijd genoeg incontinentiemateriaal in hun assistentiewoning is. Ik laat de levering rechtstreeks bij mijn ouders toekomen. Wat een voordeel is. Het gaat telkens om vrij grote bestellingen, en nu moet ik het zelf niet allemaal in mijn wagen laden en ermee naar hen rijden.’
alles kan (nog) beter
‘De maandservice maakt het zowel mezelf als mijn ouders en zelfs de zorgkundigen van de assistentiewoning zeker gemakkelijker. Al loopt er soms wel eens iets mis. Het is al gebeurd dat een levering bij een verkeerde bewoner van de assistentiewoning is terechtgekomen, of dat een tijdje duurde eer ik de bestelling vond. Uiteraard zou dat niet gebeuren indien mijn ouders nog gewoon thuis zouden wonen. Een oplossing zou hier kunnen zijn om de ontvanger te laten tekenen voor de bestelling. Dan zou er zekerheid zijn over wie de levering in ontvangst heeft genomen.’
‘Ook handig is dat ik de bestelling voor de maandservice een paar dagen voor de levering nog kan wijzigen. Bij mij is dat zeker nodig. Ik bestel immers voor twee personen, wat het wat complexer maakt om exact te weten hoeveel incontinentiemateriaal nodig is per maand. De mail waarin ik de bestelling kan wijzigen komt soms ook in het weekend. Daardoor is het al gebeurd dat ik die mail pas te laat zag, omdat ik er een gewoonte van maak om tijdens het weekend zoveel mogelijk offline te zijn.’
Ook handig is dat ik de bestelling voor de maandservice een paar dagen voor de levering nog kan wijzigen.
‘Puntjes ter verbetering die echter niet wegnemen dat de maandservice grote voordelen biedt. Voor mij als mantelzorger, daar ik niet zelf meer fysisch naar de winkel moet voor een grote hoeveelheid incontinentiemateriaal. En uiteraard ook voor de vaak oudere gebruiker zelf, zeker degene die nog in hun eigen huis wonen. De zekerheid dat het voor hen zo belangrijke comfortmateriaal dat ze elke dag nodig hebben automatisch op tijd wordt geleverd neemt een groot stuk onzekerheid en stress weg.’
wil jij meer weten over onze maandservice?
Lees meer over je voordelen en de werking van onze maandservice.